whatsapp

علائم سرطان ریه و راه های پیشگیری

علائم سرطان ریه و راه های پیشگیری از آن

سرطان ریه یکی از پرخطرترین بیماری های تنفسی است و هر ساله میلیون ها نفر تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند. سرطان ریه بیشتر به خاطر چیزهایی مانند آلودگی هوا، مصرف تنباکو، ژنتیک و ... ایجاد می شود.

علائم سرطان ریه

علائم سرطان ریه شامل سختی در نفس کشیدن، خستگی، خارش یا درد در محدوده قفسه سینه و کاهش وزن می شود. نکته ضروری این است که این علائم می توانند ناشی از شرایط دیگر نیز باشند و ممکن است به سرطان ریه ربطی نداشته باشند.

درمان سرطان ریه

درمان سرطان ریه به مرحله این بیماری بستگی دارد. ممکن است درمان آن شامل روش هایی مانند جراحی، پرتودرمانی، درمان هدفمند، ایمونوتراپی یا روش های ترکیبی باشد.

پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه

راه های پیشگیری از ابتلا به این سرطان عبارت اند از:

از کشیدن سیگار اجتناب کنید.

برای پیشگیری از سرطان ریه، شما باید از سیگار کشیدن اجتناب کنید. اگر سیگاری نیستید، هرگز نباید به سراغ آن بروید و اگر سیگاری هستید باید آن را ترک کنید. همچنین شما در معرض دود سیگار دیگران نیز نباید قرار بگیرید.

رادون(Rn) خانه خود را اندازه گیری کنید.

شما می توانید سطح رادون خانه خود را آزمایش کنید. برای این کار شما می توانید از کیت های تست DIY استفاده کنید. بالا بودن سطح این عنصر در هوای شهر یا خانه شما می تواند بسیار مشکل ساز شود.

در محل کار از مواد سرطان زا خودداری کنید.

تا جایی که می توانید از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی اجتناب کنید. اگر در محل کار شما استفاده از ماسک را به شما پیشنهاد داده اند، همیشه از آن استفاده کنید و هرگز در هنگام کار ماسک را از صورتتان جدا نکنید. همچنین شما می توانید از به پزشک مراجعه کنید و از او نیز در این باره توصیه های بیشتری را دریافت کنید.

در رژیم غذایی اتان از سبزیجات و میوه ها بیشتر استفاده کنید.

یک رژیم غذایی پر از ویتامین می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد و خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. البته از مصرف قرص های ویتامین که دوز بالایی از ویتامین را وارد بدن شما می کنند خودداری کنید، زیرا امکان دارد که برای شما مضر باشند.

ورزش کنید.

سعی کنید در بیشتر روزهای هفته به طور منظم ورزش کنید. اگر به ورزش کردن عادت ندارید، می توانید آرام آرام آن را وارد زندگی اتان کنید.

از دستگاه تصفیه هوای خانگی استفاده کنید.

یک دستگاه تصفیه هوا می تواند بسیاری از آلاینده های مضر موجود در هوا را تصفیه کند و هوایی سالم را در اختیار شما قرار دهد.

محصولات مرتبط
نظرات
  • هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

درج نظر