whatsapp

تاثیر دستگاه تصفیه هوا در کاهش گرد و غبار خانه

تاثیر دستگاه تصفیه هوا در کاهش گرد و غبار در خانه

امروزه در بسیاری از شهرها به علت عواملی مانند آلودگی هوا، ریزگردها، ساخت و ساز و ... گرد و غبار زیادی در خانه ها وجود دارد. گرد و غبار ممکن است بر سلامت افراد مخصوصا کسانی که آسم دارند تاثیر منفی بگذارد. ذرات ریز درون هوای خانه می توانند دستگاه تنفسی شما را تحریک کنند و امکان دارد که موجب ایجاد واکنش های آلرژیک شوند.

منابع ایجاد گرد و غبار چیست؟

گرد و غبار منابع بسیار زیادی دارد. در سال 2010 پالوما بیمر از دانشگاه آریزونا گفت "گرد و غبار می تواند از هر چیزی بوجود بیاید. اگر ما بخواهیم فهرستی از منابع تولید گرد و غبار را تهیه کنیم، به احتمال زیاد به منابع نامحدودی می رسیم و این کار غیر ممکن خواهد بود". اکثر گرد و غبار موجود در خانه حاصل از کثیفی، الیاف پارچه ها و سلول های پوست است. در واقع هر چیزی که بتواند خرد یا پوسته پوسته شود توانایی تولید گرد و غبار را دارد. بیشتر وسایل خانه از جمله چوب، مبلمان، موکت و ... نیز می توانند گرد و غبار تولید کنند.

اگر شما حیوان خانگی داشته باشید، گرد و غبار موجود در خانه شما افزایش می یابد. مشکل دود و آلودگی هوا هم در تاثیر زیادی می تواند داشته باشد.

تاثیر گرد و غبار بر بدن و سلامتی

گرد و غبار می تواند منجر به مشکلات تنفسی، قلبی، مشکلات چشم و مشکلات پوستی شود.

دستگاه های تصفیه هوا با استفاده از فناوری های پیشرفته می توانند تا حد زیادی گرد و غبار موجود در محیط را کاهش دهند. استفاده از این دستگاه ها در خانه می تواند کیفیت هوای منزل بهبود بخشد.

علاوه بر حذف گرد و غبار، دستگاه های تصفیه هوا می توانند ویروس ها و باکتری های موجود در محیط را نیز از بین ببرند.

چرا با وجود استفاده از دستگاه تصفیه هوا گرد و غبار از بین نمی رود؟

علت این است که باز بودن درها و پنجره های خانه می تواند مقدار زیادی گرد و غبار را وارد خانه شما کند، پس در این صورت استفاده از دستگاه تصفیه هوا فایده ای برای شما نخواهد داشت. بهترین کار این است که شما اول راه های ورود گرد و خاک به داخل خانه اتان را ببندید و سپس به تهیه یک دستگاه تصفیه هوا فکر کنید.

آیا دستگاه تصفیه هوا می تواند به طور کامل گرد و غبار را حذف کند؟

این دستگاه ها می توانند گرد و غباری که در هوای محیط وجود دارد را تصفیه کنند. آن ها می توانند میزان گرد و غبار خانه شما را به طور چشمگیری کاهش دهند ولی نمی توانند به طور کامل تمام گرد و غبار خانه را حذف کنند.

خرید دستگاه تصفیه هوای خانگی

محصولات مرتبط
نظرات
  • هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

درج نظر